Pro úspěsné pořízení textur pro otexturování 3D-modelů, je nejprve nutné
provést detailní analýzu 3D-modelu, pro který budou nasnímané textury určeny.
V našem případě jsme si vybrali jednu stranu ulice Široká, konkrétně se jedná
o čp. 12, 14 a 16 (viz. mapka ze sekce
Pořízení a úpravy zkušebních textur).
- I. Celý blok budov v ulici Široká (čp. 16, 14, 12)
-
-
Jak je vidět z předchozích obrázků textur a 3D-modelů, 3D-modely realitě
moc neodpovídají, proto bude docházet ve výsledné 3D-scéně s otexturovanými
objekty k výrazným ztrátám. Jedná se zejména o nejatraktivnější části
historických budov jako jsou například ozdobné štíty a věžičky.
- II. Samostatná budova v ulici Široká čp. 12
-
-
- III. Samostatná budova v ulici Široká čp. 14
-
-
- IV. Samostatná budova v ulici Široká čp. 16
-
-
- V. Složitost jednotlivých 3D-modelů
-
-
Praha-Josefov, Široká 12 - Počet vrcholů: 295, Počet stěn: 285
|
 |
 |
Praha-Josefov, Široká 14 - Počet vrcholů: 224, Počet stěn: 210
|
 |
 |
Praha-Josefov, Široká 16 - Počet vrcholů: 183, Počet stěn: 297
|
 |
 |
Z předchozích obrázků je na první pohled patrné, že 3D-modely obsahují
velkou redundanci stěn, což povede na enormní zatížení počítače, který bude
výslednou VRML scénu zobrazovat. Aby toho nebylo málo, tak ve výchozím
modelu nejsou správné normálové vektory a proto bude zřejmě nutné zobrazovat
obě stěny jednotlivých ploch. Případný automatický přepočet normálových vektorů
komplikuje a pravděpodobně i znemožňuje struktura modelu, protože se nejedná
o obalové plochy budov, ale jakousi kompozici jednodušších objektů.
- VI. Závěrečné shrnutí
-
-
Vzhledem ke složitosti (velké množství stěn) a zároveň neúplnosti (absence
některých významných částí budov) zřejmě nebude výsledný model, který bude
získán z tohoto konkrétního modelu Josefova ve formátu DXF, použitelný
pro reálnou prezentaci na Webu. Pokud by však zrojové modely více odpovídaly
realitě a nebyly zbytečně redundantní, byla by tato přímá konverze z DXF do VRML
a následné texturování pomocí interaktivní aplikace, poměrně vhodným a relativně
snadným řešením pro vytváření 3D-modelů měst.