Následující fotografie byly pořízeny 23.10.2003 přibližně kolem 11:00 v ulici Široká v Praze-Josefově. Přestože jsme si pro začátek záměrně vybrali ulici ve které bylo pořízení fotografií nejsnazší, bylo fotografování poměrně komplikované, jak je ostatně vidět z pořízených fotografií.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Všechny tyto fotografie byly pořízeny kompaktním digitálním fotoaparátem Canon PowerShot A70 s nejmenší ohniskovou vzdáleností 34mm (ekviv. kinofilmu). Jak je vidět z pořízených fotografiích, tato ohnisková vzálenost je pro fotografování budov napříč ulicí ještě příliš velká. Jednu budovu je nutné fotografovat minimálně na čtyřikrát, což velice komplikuje vytváření textur jednotlivých objektů, které je nutné pracně skládat.
Vytváření textur dále komplikují zaparkovaná vozidla, která by bylo vhodné vyretušovat, což je další velká překážka rychlé a pohodlné tvorby kvalitních textur. Pokud budeme chtít tato vozidla odstranit, znamená to pořídit dalších cca. 6 fotografií na budovu a zdvojnásobení práce na tvorbu „čisté“ textury.
Tyto textury byly pořízeny pouze pro „krabicové“ modely budov, jelikož však model, který je exportovaný z DXF má podstatně složitější strukturu a předem nevíme jak je podrobný, je nutné pořizovat jednotlivé textury s ohledem na tento model. Před vlastním fotografováním je proto nutné nejprve důkladně prostudovat 3D-model a teprve následně vyrazit do terénu a začít pro tento konkrétní model pořizovat fotografie. Dalším problémem je to, že model odsahuje kulaté části budov (např. rohy budov a vežičky) což sebou přináší nemalé komplikace jak při pořizování textur, tak i při jejich následném mapování na objekty ve VRML.