Up Aldebaran » Eurolabs 2015 » Valberg Slideshow

Valberg

Lyžařské středisko Valberg je vstupní branou do Národního parku Mercantour. Vytvořeno bylo v roce 1936 doslova na zelené louce v nadmořské výšce 1 700 metrů. Jeho jméno vzniklo zkrácením a spojením začátků slov „vallon“ – údolíčko, dolina a „berger“ – ovčák, pastýř. Pro milovníky zimních sportů nabízí 56 sjezdovek o celkové délce 90 km. Cesta k letovisku po úzké silnici se zdánlivě nekonečných serpentinami lemovanými strmými skalami a hlubokými srázy, během níž se průběžně vystoupá do dvoutisícových výšek, jitří smysly a emoce. Výhled do okolí, který pak na konci cesty Valberg skýtá, s rozlehlým údolím lemovaným majestátnými štíty a nízkou oblačností podtrhující vnímání obrovského prostoru, je silným zážitkem jak v noci, tak za dne. Nezbytné hotely vypadají jako králíkárny, protože přesně tomuto účelu v sezóně slouží. Dále se charakter zástavby posouvá k horským chatám a luxusním, luxusnějším až přepychovým vilám. Pro obyvatele těchto míst jsou ve Valbergu k dispozici heliport a letiště pro malá letadla.

Zajímavou atrakcí je Planetární stezka Randonnée du Sentier Planétaire. Pod lákavým heslem „S nohama na zemi a hlavou ve hvězdách!“ nabízí procházku sluneční soustavou ve měřítku 1:1 000 000 s planetami vyhotovenými coby umělecká díla. Dlužno podotknout, že důraz je kladený na uměleckou stránku, nikoli na astrofyzikální. I přes jistou snahu o kompenzaci informačními tabulemi jsou díla tvořena na základě jiných podnětů, než jsou všeobecně známá fyzikální fakta. Venuše pár metrů od Země nám vzala veškerou naději, že by v nás procházka mohla vzbudit pocit z rozlehlosti naší planetární rodiny.

22